بیمه مهندسی

بیمه ایران کد 3058

بیمه مهندسی

۵ بازديد
بیمه های مهندسی

بیمه تمام خطر پیمانکاران از جمله طرح های بیمه مهندسی است. این بیمه خسارت های فیزیکی و غیر قابل پیش بینی و حوادث ناشی از اجرای پروژه ساختمانی، عمرانی و زیر بنایی مانند ساختمان های مسکونی، اداری، ساخت سدها، پروژه های آبیاری و زهکشی، تونل ها، مخازن، لوله کشی فاضلاب، موج شکن ها، ساخت راه ها ، فرودگاه ها، پروژه های انتقال گاز یا نفت، پتروشیمی، پالایشگاه ها، ابزارهای دقیق آزمایشگاهی، صنایع مرتبط به کشاورزی و… را تحت پوشش قرار می دهد. پوشش دهی این بیمه از زمان آغاز عملیات نصب شروع شده و شامل دوره آزمایش و در صورت تمایل بیمه گذار دوره تحویل موقت که می تواند دوره نگهداری یا تضمین دارد.

نکات مهم در بیمه تمام خطر پیمانکاران

چناچه پیمانکار بخواهد مقداری از مبلغ و یا مدت زمان پروژه را بیمه نماید باید نامه تاییده کارفرما را به همراه داشته باشد. در مواقعی که زمان پروژه مشخص نیست می توان دوره پیش انبارداری یا بخش تجهیز کارگاه را به شکل مجزا بیمه کرد. در این بخش می توان بنا بر درخواست پیمانکار حق بیمه اضافی را می توان تحت پوشش بیمه دوره نگهداری تمام خطر اجرا کرد.
چناچه به دلایل مختلفی کار متوقف شود پوشش بیمه ای به شکل خودکار متوقف خواهد شد، در این صورت با توجه به تمایل بیمه گذار پوشش بیمه ای خطرات مورد نظر در طی زمان توقف با توجه به نظر خود بیمه گذار تعیین می شود. با صدور الحاقی توقف و اخذ حق بیمه اضافی، پروژه تا مدت زمان معینی تحت پوشش بیمه ای زمان توقف می یابد و بعد از آن با صدور الحاقی مجددا پوشش بیمه ای تمام خطر ایجاد می شود.  در بیمه تمام خطر بیمه گذار می تواند با پرداخت کردن مبلغ حق بیمه اضافی خسارت های غیر مستقیم ناشی از طراحی غلط را تحت پوشش بگیرد.

بیمه تمام خطر پیمانکاران
بیمه تمام خطر پیمانکاران

موارد تحت پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران

هزینه مربوط به ارزش اقلام مورد نصب، هزینه مربوط حقوق و عوارض گمرکی( در صورت امکان تفکیک ارزش اقلام مورد نصب)، هزینه حمل و نصب( با تو جه به قرار پیمان)، مصالح و تجهیزات تهیه شده بوسیه کارفرما، لوازم و تجهیزات ساختمانی که جز ابزار کار پیمانکاران می باشد ( مانند اطاقک، داربستف انواع موتور، کمپرسور و…)، هزینه مربوط به برداشت ضایعات( هزینه مرتبط به بخش پاکسازی، تخریب و ضایعات ناشی از خسارت که می تواند به سرمایه مورد بیمه توسط بیمه گذار اضافه شود)، اموال مجاور که متعلق به کارفرما یا دیگر پیمانکاران می باشد که در مجاور پروژه قرار دارند و به پروژه مرتبط نیست ولی احتمال خسارت به آن ها در حین پروژه وجود دارد، مسئولیت در قبال اشخاص ثالث را تحت پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران قرار می گیرد.








بیمه تمام خطر نصب یکی از دیگر از انواع شاخه های مهندسی بیمه ایران می باشد. به موجب این بیمه خسارت های فیزیکی ناشی از حادثه در حین عملیات نصب که می تواند شامل عملیات نصب، مونتاژ، دمونتاژ اقسام مختلف ماشین آلات و تجهیزات واحدهای مختلف صنعتی، بخش های تولیدی و یا خدماتی باشد. این بخش شامل نصب هر گونه سازه و یا اسکلت فلزی در کارگاه های کوچک و بزرگ صنعتی، اجزای مرتبط به نیروگاه های مختلف، توربین ها، ژنراتور ها، صنایع مرتبط غذایی، خودروسازی، شیمیایی، چرم، چوب، صنایع وابسته به کشاورزی، پروژه های مرتبط به نفت ، آب، گاز، خطوط انتقال نیرو و… باشد.

در واقع هدف اصلی بیمه تمام خطر نصب، تامین جامع و کامل در مقابل تمام خطرات مربوط به نصب ماشین آلات و دیگر تجهیزات و نصب هر گونه سازه با اسکلت فلزی است. این بخش در پروژه های در حال اجرا قابلیت اجرایی پیدا می کند و مرتبط به پروژه هایی است که با تجهیزات، قطعات و دیگر ماشین آلات مرتبط هستند. مدت این بیمه با توجه به نوع پروژه متفاوت است و این امکان وجود دارد تا چندین ماه و یا چندین سال طول بکشد.

بیمه تمام خطر نصب
بیمه تمام خطر نصب

مخاطبین بیمه تمام خطر نصب

مخاطبین اصلی بیمه تمام خطر نصب را می توان تمامی کارفرمایان، پیمانکاران مجری پروژه های نصب در سراسر کشور و صاحبان کارخانه ها و کارگاه ها دانست.

پوشش های بیمه تمام خطر نصب

در بیمه تمام خطر نصب، تمامی خسارت ها و زیان های وارده به تجهیزات و اموال بیمه شده را به شکل تمام خطر و به دلایلی از جمله حوادث طبیعی و یا دیگر حوادث به جز در بخش هایی که استثنا شده است را جبران می کند. با کمک این بیمه می توان مواردی چون اشتباه در نصب ماشین آلات و یا عدم مهارت فنی کارگران و یا متخصصان پیمانکاران در سایت و زمان اجرای پروژه پوشش داده می شود.

این بیمه دو قسمت را پوشش می دهد ۱- خسارت های مالی به پروژه ۲- مسئولیت مدنی در قبال اشخاص ثالث. در قسمت اول مواردی از جمله اقلام مورد نصب، هزینه حمل، حقوق و دیگر عوارض گمرک، هزینه نصب، کارهای ساختمانی، تجهیزات ساختمانی یا نصب، ماشین آلات ساختمانی، اموال مجاور و دیگر موارد را پوشش می دهد. در قسمت دوم نیز بخش مربوط به غرمات بدنی منجر به فوت، نقش عضوف هزینه پزشکی و هم چنین خسارت های مالی به اشخاص ثالث را می تواند در برگیرد.
بیمه شکست ماشین آلات یکی از انواع بیمه های شرکت بیمه ایران در شاخه بیمه مهندسی است. در این بیمه ماشین آلات و دیگر تاسیساتی که جهت تجهیز یک کارخانه یا یک کارگاه خریداری، نصب و راه اندازی می گردد و جهت این موارد سرمایه گزاری کلانی صورت گرفته جز مواردی می باشد که در این بیمه گنجانده شده است. از جمله مواردی که می تواند تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات قرار گیرد می توان به تجهیزات نیروگاه های تولید برق از جمله دستگاه های تولید و توزیع برق و هم چنین خطوط انتقال برق، ماشین آلات راهسازی و سدسازی وسایل و تجهیزاتی کمکی از قبیل ماشین ابزار، ماشین کاغذ سازی، پمپ ها و … می تواند تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات در بیاید.

هدف بیمه شکست ماشین آلات

با استفاده از بیمه شکست ماشین آلات خسارت های مالی ناشی از وقوع حادثه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی توسط بیمه پرداخت می گردد. با نداشتن این بیمه نامه صاحبان تجهیزات و ماشین آلات باید همواره مبلغی را جهت جبران خسارت های احتمالی نگهداری کنند که این کار سبب می گردد تا سرمایه آن ها به شکل راکد و غیر قابل استفاده باقی بماند و در صورتی که خسارت بیش از هزینه نگهداری آن ها باشد باید مقداری از هزینه های جاری نیز برای این بخش صرف شود که این سبب ایجاد مشکل مالی خواهد شد. بنابراین می توان گفت بیمه شکست ماشین آلات به عنوان بهترین راه حل جهت جبران نمودن خسارت های احتمالی بدون نیاز به ذخیره و نگهداری بخشی از سرمایه می باشد.

بیمه شکست ماشین آلات
بیمه شکست ماشین آلات

موسسات تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات

بیمه شکست ماشین آلات می تواند برای تمامی موسسات بزرگ که دارای واحدهای بزرگ و ماشین آلات تمام اتوماتیک هستند و هم چنین دیگر موسسات متوسط تا کوچک جهت تامین نمودن بخش زیادی از هزینه های تعمیر، نگهداری ماشین آلات و تجهیزات کاربردی باشد. هم چنین موسسات مالی نیز جهت خرید ماشین آلات و دستگاه ها جهت یک تامین جامع و کامل می توانند از این بیمه استفاده نمایند.

نکات مهم بیمه نامه شکست ماشین آلات

پوشش بیمه ای شکست ماشین آلات تنها پس از نصب و تست عملکرد صحیح ماشین آلات اجرا می شود و مشخصات هر یک از ماشین آلات از جمله نوع، مدل، سازنده، سال ساخت، ظرفیت و هم چنین شماره سریال آن باید ثبت شود. بیمه گذار ماشین آلات مورد بیمه را می تواند با توجه به مقدار ارزش واقعی که همان احتساب عمر کارکرد بیمه نماید و چناچه چیزی از آن کسر گردد مابقی آن پس از کسر فرانشیز ها به بیمه گذار پرداخت می شود. در این بیمه تمامی هزینه های ایاب و ذهاب، تعمیر و نگهداری قطعات و اجرت تعمیرات تحت پوشش بیمه است. در این نوع از بیمه می توان پرداخت حق بیمه اضافی خطر آتش سوزی و سرقت نیز تحت پوشش قرار گیرد. بیمه گذار می تواند خسارت های اضافی از جمله خسارت های جانی و مالی به اشخاص ثالث را نیز در این بیمه قرار دهد.







این بیمه یکی از زیر شاخه های بیمه های مهندسی می باشد که توسط شرکت بیمه ایران اجرا می شود. با استفاده از این بیمه از خسارت های فیزیکی و غیر قابل پیش بینی ناشی از حادثه در حین کار، نصب و راه اندازی تجهیزات و وسایل مرتبط را تحت پوشش قرار می دهد. با استفاده از بیمه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری می توان هر گونه خسارت و حادثه ای که در حین عملیات نصب و یا مونتاژ انواع ماشین آلات( لودر، بولدزر، بیل مکانیکی و…) که پیمانکاران جهت اجرای کار و عملیات پروژه های خود به آن ها نیاز دارند را تحت پوشش قرار داد، نصب هر گونه سازه با اسکلت فلزی در کارگاه های کوچک و بزرگ صنعتی، صنایع خودروسازی، شیمیایی، غذایی، فولاد، چوب، چرم و کاغذ و دیگر صنایع از جمله بخش کشاورزی و سیستم های مخابراتی، ابزارهای دقیق آزمایشگاهی، نیروگاه و دیگر پروژه های انتقال آب و گاز و خطوط انتقال نیرو و غیره را تحت پوشش قرار می دهد.

در واقع این طور می توان گفت این بیمه هر گونه خسارتی که به دلایلی از جمله خطرهای طبیعی و دیگر خطرات به جز موارد استثنا را که برای پیمانکاران ایجاد می شود را جبران می نماید. مقدار پوشش این بیمه صرفا در محل اجزای پروژه و یا سایت محل کار می باشد. مقدار زمان بیمه یک سال است که می تواند با توجه به درخواست بیمه گذار تمدید گردد.

بیمه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران
بیمه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران

مخاطبین بیمه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری

تمامی مالکان و یا اجاره کنندگان ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده( پیمانکاران و کارفرمایان) در دوره احداث یا نصب پروژه ها و همچنین در دوره بهره برداری از آن ها، شرکت های تولید کننده، فروشنده و یا لیزینگ انواع ماشین آلات را شامل می شود.

پوشش دهی بیمه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری

آتش سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، آتشفشان، رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره، تگرگ، یخ زدگی، یخ شناور، سیل، آب گرفتگی، امواج دریا، طوفان، گردباد، تندباد، عدم مهاجرت، اجرا با کیفیت نازل، غفلت، سهل انگاری، خطای غیر عمد، سرقت، باران، برف، بهمن، خسارت های ناشی از کاربرد آب یا سایر اقدامات جهت اطفای حریق، سقوط، تصادف، واژگونی، خرابکاری غیر گروهی، سایر حوادث به جز مواردی که در بیمه نامه مستثنی می شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در تات بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.