بیمه ایران

بیمه ایران کد 3058

بیمه ایران

۱۱ بازديد
بیمه ایران 

برای ارتباط با شرکت برای صدور و تمدید بیمه های ایران میتوانید(داخل ایتا و تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

اتصال به ایتا کارشناسان
لینک ما در سایت بیمه ایران 

اتصال به تلگرام کارشناسان


بیمه باربری وارداتی یکی از زیر شاخه های بیمه حمل و نقل کالا در شرکت بیمه ایران می باشد. این بیمه جهت بیمه کردن کالاهایی که مبدا آن کشور خارجی و مقصد آن در ایران است شامل می شود. بیمه گزار طی قراردادی که با بیمه گر دارد مبلغی را به شکل علی الحساب پرداخت می نماید. این مقدار مبلغ اصولا بر مبنای حداکثر میزان حمل بدست می آید. محاسبه کردن حق بیمه بر مبنای گواهی بیمه صادر شده صورت گرفته و تمامی وارد کنندگان کالا به این بیمه نیازمند هستند.

انواع بیمه باربری وارداتی

بیمه باربری وارداتی کلوزA : این بیمه تعلق به کالاهای حساس و آسیب پذیر است و به عنوان کامل ترین نوع بیمه باربری محسوب می شود.
بیمه باربری وارداتی کلوزB : در بیمه وارداتی کلوز B، بیمه گر متعهد می شود که علاوه برخطراتی که در کلوز Cوجود دارد به علاوه خطراتی چون، زلزله، آتشفشان، به دریا افتادن کالا، دزدی، زنگ زدی، ضرب دیدگی و… را نیز تحت پوشش خود قرار دهد.
بیمه باربری وارداتی کلوز C : کلوز C به شکل عدم تحویل( چناچه کالای بیمه شده به دلایلی به دست گیرنده نرسد، می تواند آن کالا را تحت پوشش بیمه قرار داد و بیمه گذار حق دریافت خسارت دارد) کلوزCبدون عدم تحویل( چناچه کالا بدست گیرنده نرسد بیمه تعهدی به پرداخت خسارت ندارد ولی شامل خساراتی مانند آتش سوزی، انفجار و… می شود)
بیمه باربری وارداتی total loss : در این نوع از بیمه باربری، کالا به هر دلیلی از جمله سقوط هواپیما، آتش سوزی وسیله حمل و نقل، غرق شدن شناور سبب شود تا کالای مورد نظر دچار تلف شدگی شود در یک مرحله جبران خسارت می کند.

بیمه باربری وارداتی
بیمه باربری وارداتی

نکات مهم در بیمه باربری وارداتی

مخاطبین این نوع از بیمه تمامی واردکنندگان کالا و شرکت های بازرگانی می باشند. واحدهای بیمه گذار بر حسب وظیفه باید نرخ های مصوب شواری عالی بیمه را اجرا کنند. این بخش جز الزامات اصلی بیمه گذار است که بیمه نامه های باربری را با توجه به تعرفه مصوب و اخذ مجوز کتبی بیمه نامه باربری تعیین نماید







این بیمه کالاهایی که توسط صادرکنندگان جهت ارسال به بازارهای جهانی به خارج از کشور می فرستند را مورد پوشش قرار می دهد و در واقع می توان گفت بیمه باربری صادراتی به نوعی از بیمه گفته می شود که مبدا آن ایران و مقصد آن کشورهای خارجی است. بیمه های باربری صادراتی، وارداتی و ترانزیت براساس کشور مبدا و مقصد آن تمایز پیدا می کنند.

انواع بیمه باربری صادراتی

بیمه باربری صادراتی کلوزA : این نوع از بیمه یکی از کامل ترین پوشش های بیمه ای باربری است و بیشتر مورد استفاده جهت کالاهای حساس و آسیب پذیر استفاده می شود. پوشش دهی این بخش بسیار زیاد است ولی استثنائاتی را نیز در این بخش وجود دارد که جز پوشش بیمه نیست از نمونه های آن می توان به: اشعه یون ساز و آلودگی مواد رادیواکتیو، آسیب، تلف و یا هزینه ناشی از ناکافی و نامناسب بودن بسته بندی و یا آماده سازی کالای مورد بیمه، عدم قبولی ورود کالا از سوی بیمه گذار و یا ممانعت از ورود کالا به کشور مقصد و…
بیمه باربری صادراتی کلوزB : در این نوع از بیمه باربری تمامی خطرات کلوز c نیز به علاوه دیگر خطراتی چون زلزله، آتشفشان یا صاعقه، نفوذ آب دریا به کشتی محموله کالا و نفوذ به کالا و کانتینر محل کالا، از بین رفتن کالا به دلایلی چون سقوط هنگام بارگیری و یا تخلیه کشتی و شناور، به دریا افتادن کالا از عرشه به دریا.
بیمه باربری صادراتی کلوزC : به دو شکل عدم تحویل و بدون عدم تحویل. در صورتی که با عدم تحویل کالا بیمه صورت گیرد به هر دلیلی با نرسیدن کالا به دست گیرنده می تواند بیمه گزار ادعای خسارت کند. در نوع بیمه کردن بدون عدم تحویل بار مفقودی کالا و نرسیدن آن به دست بیمه گزار جز بیمه تعلق نگرفته و تنها آسیب هایی چون آتش سوزی، انفجار و … جز مواردی است که به پوشش بیمه ای کالای مورد نظر تعلق می گیرد.
بیمه باربری صادراتی total loss : در این نوع از بیمه هرگونه مسئله ای از جمله غرق شدن شناور، سقوط هواپیما و یا آتش سوزی وسیله حمل و نقل کالا که سبب تلف شدن و از بین رفتن کالا در یک مرحله می شود را مشمول بیمه می کند.

بیمه باربری صادراتی
بیمه باربری صادراتی

نکات مهم در بیمه باربری صادراتی

مخاطبین این نوع از بیمه را کلیه صادرکنندگان و بازرگانان شامل می گردد. از جمله نکات مهم در بیمه باربری صادراتی این است که نرخ های مصوب شواری عالی بیمه جهت بیمه انواع کالاها باید لحاظ شود و هر گونه کاهش تعرفه ای نسبت تعرفه مصوب نیاز به اخذ مجوز کتبی مدیریت بیمه باربری دارد.






بیمه باربری داخلی یکی دیگر از انواع بیمه نامه های شرکت بیمه ایران است که به منظور بیمه نمودن حمل و نقل کالاها و اجناسی می باشد که در داخل کشور حمل می گردد، مورد استفاده است. پوشش این نوع از بیمه برخلاف انواع دیگر بیمه نامه های باربری محدود بوده و می توان گفت تمامی حمل کنندگان کالا در داخل کشور به این بیمه جهت اطمینان خاطر از سلامت بار خود نیازمند هستند. با استفاده از بیمه باربری داخلی، افراد می توانند با آسایش خاطر بیشتری نسبت به حمل و نقل کالاهای خود در سطح داخلی کشور اطمینان پیدا کنند و اجناس خود را در برابر حوادث و خساراتی که امکان پیش آمدن هست بیمه نمایند.

خسارت های تحت پوشش بیمه باربری داخلی

این بیمه نامه نیز در دو بخش تمام خطر و خطر محدود می تواند بیمه گزاران را تحت پوشش قرار دهد. در بخش خطر محدود شامل بخش هایی چون آتش سوزی، حادثه وارد به وسیله نقلیه، پرت شدن از روی وسیله حامل، واژگونی، برخورد با جسم ثابت یا متحرک داخلی و خارجی، تصادف و تصادم و خطرات تبعی چون مشکلاتی که در بارگیری و تخلیه اتفاق می افتد و هم چنین سرقت کلی می تواند تحت پوشش بیمه باربری داخلی قرار می گیرد.

بیمه باربری داخلی
بیمه باربری داخلی

نکات مهم در بیمه باربری داخلی

در بیمه باربری داخلی کالاها و اجناس در برابر خسارت ناشی از حادثه به وسیله نقلیه و آتش سوزی بیمه می شود هم چنین در بیمه باربری داخلی می توان با بیمه اضافی با توجه به دیگر موارد خطرات از جمله بر بارگیری، تخلیه و سرقت کلی مورد بیمه با وسیله نقلیه و هم چنین حذف حق جانشینی را نیز تحت پوشش بیمه قرار داد. برخورد هر جسم خارجی متحرک و یا ثابت و یا پرت شدن کالا از وسیله نقلیه باربری در زمان حمل و نقل که سبب خسارت می شود به شکلی آثار حادثه و مورد بیمه خسارت دیده را بتوان مشاهده کرد جز مشمولیت های بیمه قرار می گیرد.
از دیگر نکات این است که حمل کالا و اجناس توسط کامیون و یا دیگر وسایط نقلیه ای که دارای کف غیر استاندارد باشند( به طور مثال کف چوبی به فلزی) در این بیمه مشمول پرداخت خسارت بیمه نمی گردد.
چناچه کالای مورد نظر توسط وسایل نقلیه یخچال دار حمل و نقل می گردد، کالای مورد نظر در اثر فساد و از بین رفتن در اثر از کار افتادن یخچال وسیله نقلیه در بازه زمانی ۲۴ ساعت و عدم امکان تعمیر آن جز خطرات بیمه شده می باشد. شرایطی چون حمل و نقل دام زنده تنها در زمان حمل و نقل تحت پوشش بیمه است. مرگ و میر حیوانات در حین حمل و نقل به دلایلی چون نرسیدن آب و دانه یا علوفه و یا تنگی جا و مرض های همه گیر جز خطرات تحت پوشش بیمه باربری نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در تات بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.